top of page
Resource Planner till Purena AB

 

Kort om tjänsten

Vill du göra skillnad samt inneha en nyckelroll på ett entreprenörsdrivet tillväxtbolag har vi rollen för dig.
Vi söker en strukturerad och affärsorienterad Resource Planner med en vilja att utvecklas och mod att utmana på vår tillväxtresa på Purena. Du utgår från vårt huvudkontor på Berga Allé 1, Helsingborg.

 

Om verksamheten

Purena bildades 2022 genom en sammanslagning av två genuina städbolag i Helsingborg, Liljas Städ AB och Miljö-Framtid i Helsingborg. Vi är en utmanare som har ambitionen att paketera och levererar vårt erbjudande på ett nytt sätt för branschen. Vi levererar businessfrukostar, vi har träningspass och vi har ett passionerat intresse för idrott som genomsyrar våra nätverksaktiviteter där vi möter befintliga och presumtiva kunder. Purena är ett tillväxtbolag i en mogen bransch och har en positiv tillväxt. Bolaget förväntas omsätta ca 60MSEK 2025.

Vi levererar städ- och servicetjänster till både företagskunder som privatpersoner med tonvikt på B2B. Företagets ägare har lagt en uttalad tillväxtstrategi för bolaget och det finns stor erfarenhet i ägarkretsen att driva och få bolag att växa med god lönsamhet. Vi tror att med rätt personer ombord kan vi utföra riktigt häftiga saker tillsammans.
 

 

Mer om tjänsten

För att lyckas i tjänsten som Resource Planner har du erfarenhet eller driv för att utvecklas inom följande områden som också är dina primära arbetsuppgifter:

  • Ansvarig för att ha ett helikopterperspektiv på den centrala personalplaneringen och vara spindeln i nätet avseende att hantera avvikelser/utökningar/uppstarter samt förstå vår personalflora utifrån ett affärsperspektiv.

  • Ansvarig för uppföljning, redovisning och åtgärder avseende att bedriva en effektiv personalplanering.

  • Bidra med kalkyler på nya objekt samt följa upp lönsamheten på projektnivå löpande.

  • Kund- och personalansvar hemstädning (ca 4-5 medarbetare idag).

  • Ansvarig för att vårt affärssystem (Tengella) har rätt kundinformation beträffande referenser/kontaktperson samt faktureringsuppgifter.

  • Beställningsansvarig kontoret och till uppstarter.

  • Aktivt bidra i företagets ledningsgrupp.

Som Resource Planner för Purena AB är ett starkt önskemål vid sidan av de specifika arbetsuppgifterna kopplat till tjänsten att tillsammans med VD och övriga i ledningsgruppen utveckla organisationen och verksamheten med ditt driv och ditt motiverande förhållningssätt. Du arbetar aktivt för att skapa affärsmöjligheter genom fortsatt utveckling av bolagets verksamhet samt bidrar till en effektiv affärsmodell.
 

Din profil

Vi söker dig som vill något och har passionen att skapa bestående resultat samtidigt som du har ett leende på läpparna. Det krävs en god struktur, att vara lösningsorienterad samt att du är duktig på att prioritera din tid. Vi vill verkligen att du gillar att tänka affärsmässigt, analysera förbättringsåtgärder samt älskar att bidra till en lönsam tillväxt. Då är vi en match!

Vi vill investera i modiga medarbetare som vill bidra till Purenas fortsatta resa och vi vill tro att vårt sammanhang är en ypperlig miljö för att ta nästa steg i sin karriär. Ge oss en chans att bevisa det!

Vi tror att en person med erfarenhet av tidigare personalplanering i något affärssystem eller någon som haft en administrativ tjänst som samspelar med flera olika delar av en organisation skulle ha en kortare startsträcka. Finns det dessutom en akademisk bakgrund i ryggsäcken skulle det vara meriterande.

Ansök idag

Är du rätt person för tjänsten är du varmt välkommen att skicka in din ansökan redan idag. Vi tillämpar löpande urval. För frågor beträffande tjänsten mailar du med fördel bolagets VD enligt nedan uppgifter som också är den e-post du skickar din ansökan till.

Maila CV och ett personligt brev som beskriver varför du är rätt person till: michel.ekberg@purena.se så kontaktar vi dig.

Övrig information

Start: 11 augusti 2025 eller enligt överenskommelse beroende på uppsägningstid etc
Lön och villkor: Enligt överenskommelse
Omfattning: Tjänsten är en 100% tillsvidareanställning som inleds med sex (6) månaders provanställning.

bottom of page