top of page

Om oss

Purena - En trygg städpartner sedan 1982

Purena är resultatet av en sammanslagning av två genuina städbolag inom branschen: Liljas Städ AB och Miljö Framtid AB. Nu med etableringar i Helsingborg, Malmö och Ängelholm sträcker sig vår lokala närvaro med egen personal från Malmö till Halmstad. Purena är en mix av olika människor som brinner för att göra livet enklare och tryggare för andra. Tillsammans, under namnet Purena, levererar vi högklassiga servicetjänster som gör oss till en pålitlig och långsiktig partner för våra kunder.

En trygg medarbetare på Purena

Jag drivs av att tillsammans med våra fantastiska medarbetare leverera hög och bra service till våra kunder på ett tryggt och personligt sätt


- Markus Holgersson, VD

Vår tillväxtresa

Vi är det personliga företaget starkt på väg framåt. I vår tillväxtresa vill vi inte göra avkall på kvalité och personligt bemötande utan skall vara en trygg och personlig partner. Purena omsätter ca 35 miljoner kronor med god lönsamhet och vi letar hela tiden nya möjligheter att växa och bredda vårt företag.

Purena - Mer än bara rent

Vi är inte bara ett städbolag. Purena är genuint intresserade av din vardag, hur vi kan utveckla uppdraget hos dig som kund och ta bort problem som underlättar din vardag. Med innovativa idéer och lösningar samt en pålitlig prissättning kan vi effektivisera uppdraget till bästa ekonomiska och hållbara lösning.

 

Välkommen att kontakta oss för ett personligt och utmanande möte där vi kan diskutera ert behov av servicetjänster!

Noga utförd fönsterputsning i skåne

Vår affärsidé, vision och mission

Affärsidé

Purena levererar servicetjänster med hög klass och ses som en långsiktig partner där ledorden är personligt, enkelt och tryggt (PET).

Vision

Purena ska vara ett av Sveriges ledande serviceföretag med hållbarhet i fokus för en långsiktig horisont.

 

Mission

Vi strävar att med rätt kompetens och innovativt tänk förenkla och effektivisera våra kunders vardag.

Glada medarbetare på Purena

För mig är det viktigt att inte bara sälja en tjänst utan att skapa ett långvarigt samarbete med våra kunder och där är våra medarbetare det viktigaste verktyget.


- Katalin Delfin, driftledare

bottom of page